IZOBRAŽEVANJE ZA DELAVCE NA PODROČJU VZGOJE IN IZOBRAŽEVANJA
Kolege, ki delujete na področju vzgoje in izobraževanja ali pa vas to področje posebej zanima, vabimo na enodnevna izobraževanja, ki jih v okviru našega Društva izvajata predsednik društva, Ruben Belina, in članica Vesna Pahor – oba z dolgoletnimi in bogatimi izkušnjami v učiteljski vlogi. 27. januarja in 19. junija 2023 bosta izvedla izobraževanje na temo izziva soočanja s konflikti “Uspešno reševanje konfliktov za večje za zadovoljstvo pri učiteljskem poklicu” , 11. novembra 2022 in 24. marca 2023 pa izobraževanje “Skrb zase in ustvarjanje spodbudne učne klime”.
Izobraževanja so razpisana v katalogu KATIS, izvajalec je Društvo za realitetno terapijo.
Nekaj besed o programu:
Učiteljski poklic je eden najzahtevnejših, saj navdušenje, s katerim vstopa učitelj v razred običajno ni enako motivom, s katerimi prihajajo učenci. Običajno je to jedro frustracije s katero se soočajo učitelji pri svojem delu. Izgorevajo, ko iščejo načine, kako bi motivirali učence za opravljanje domačih nalog, sodelovanje med poukom, sprotno učenje … Ob tem ne vedo, da je tak način razumevanja neučinkovit, saj temelji na nerealnih pričakovanjih, da je v učiteljevi moči doseči spremembo ravnanja učenca in ga motivirati za šolsko delo, ob tem pa svojo (ne)uspešnost enačijo z (ne)uspešnostjo učencev.
V okviru programa usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju ponujamo delavnice, kjer imajo učitelji priložnost ozaveščati lastna prepričanja in pričakovanja, s katerimi prihajajo v šolski prostor z namenom prepoznavanja in reševanja frustracije s katero se soočajo. Skladno z Glasserjevo teorijo izbire ponujamo drugačno razumevanje vedenja in motivov zanj, s čimer dobijo učitelji nov uvid v razumevanje svoje vloge ob učencu, ustvarjajo realnejša pričakovanja do sebe in učencev, skladno s tem pa tudi večje zadovoljstvo pri opravljanju svojega dela ob vseh, s katerimi delajo v šolskem prostoru.
V šol. l. 2022/23 ponujamo dva programa: Kako kot učitelj poskrbeti zase in s tem ustvariti spodbudno učno klimo ter Z uspešnim reševanjem problemov/konfliktov do večjega zadovoljstva v učiteljskem poklicu. Programa sta objavljena v Katalogu programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja (Katis) pod okriljem Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ).
Nekaj zaključnih misli udeležencev izobraževanja:
– Zame je ključno spoznanje, da imam vpliv, nimam pa nadzora nad učenci, kakor sem mislila do sedaj, in da ne morem rešiti vsega.
– Dobila sem uvid, kako lahko drugače pristopim do različnih situacij v šoli.
– Bilo je poučno, dinamično, nove ideje, ki mi dajo misliti.
– Dobil sem nove ideje za naprej.
PRIJAVE: v katalogu KATIS izberite izvajalca izobraževanja Društvo za realitetno terapijo, nato izberite izobraževanje, ki se ga želite udeležiti.
1. Ponudba
DELAVNICA ZA UČITELJE IN OSTALE STROKOVNE DELAVCE V VZGOJI IN IZOBRAŽEVANJU
Tema: POVEZANOST UČITELJA IN UČENCA KOT POGOJ ZA USPEŠNO UČENJE
Oblika in čas trajanja izvedbe: delavnica, 8 ur v štirih srečanjih po 2 uri
Izvajalca:
Ruben Belina, spec. fiz. izobr.,
mag. Vesna Pahor
V ČASU UKREPOV ZARADI COVID 19 IZVAJAMO DELAVNICE NA DALJAVO (ZOOM) PO PROMOCIJSKI CENI.
1. TEMA: POMEN POVEZOVANJA UČITELJA IN UČENCA PRI DELU NA DALJAVO – DELOVNA KLIMA
2. TEMA: RAZUMEVANJE CELOSTNEGA VEDENJA
3. TEMA: POMEN ČUSTEV PRI SOOČANJU S FRUSTRACIJAMI
4. TEMA: RAZMEJEVANJE ODGOVORNOSTI UČITELJA IN UČENCA
Cilji delavnic so:
Prevzeti nadzor nad svojim počutjem pri svojem profesionalnem delu skozi razumevanje vedenja in motivov za lastno vedenje. Razumeti pomen čustev za prepoznavanje frustracije in uporabiti to razumevanje za odgovorno sprejemanje odločitev. Razumeti, kaj je odnos in kje so meje naše odgovornosti v njem. Prepoznati pomen povezovanja udeležencev v učnem procesu za ustvarjanje delovne klime v skupini skozi osebno izkušnjo.
Program ima obliko delavnice, tako da udeleženci skozi osebno izkušnjo ozaveščajo svojo notranjo motivacijo, prepoznavajo namenskost svojega vedenja in preko tega razmejijo svojo odgovornost in odgovornost učencev/dijakov. Z delom v skupini se ustvarja delovna klima, skozi katero udeleženci prepoznavajo podobnosti z razredno klimo v šolski praksi. Lastno izkušnjo povezovanja v skupini za uspešno delo lahko prenesejo v šolsko prakso.
Zaradi možnosti, da se bomo še nekaj časa soočali z delom na daljavo, bo izkušnja delavnice na daljavo uporabna tudi pri vodenju pouka na daljavo.
Do konca januarja 2021 je cena dvourne delavnice na daljavo 20 EUR, za člane Društva za realitetno terapijo pa 10 EUR. Za vse, ki se prijavijo na prvo delavnico v tem času, ostane cena enaka tudi za naslednje tri teme.
2. Ponudba za učitelje osnovnih in srednjih šol
SKUPINE ZA OBVLADOVANJE STRESA IN KREPITEV ODPORNOSTI SKOZI NOVE OKOLIŠČINE PRI ŠOLSKEM DELU
Se pogosto soočate z nemočjo, jezo, razočaranji, tesnobo, ste nezadovoljni ob učencih, kolegih, vodstvu šole …
Ob vodstvu svetovalcev realitetne terapije si v skupini kolegov omogočite učinkovitejše reševanje svojih stisk in težav.
Skupine trenutno delujejo na daljavo, pogoj za udeležbo je ustrezna oprema za dostop do aplikacije Zoom. Skupina ima lahko največ 6 udeležencev, s čimer zagotavljamo kvaliteto dela.
Cena za dvourno srečanje je 30 € na osebo, za člane DRTS pa 20 €.
V primeru, da želite individualno svetovanje oz. psihoterapijo, ponujamo tudi to možnost. Svoj interes nam lahko sporočite na e-naslov drustvo.rt@gmail.com ali pa pokličite, da vam predstavimo možnosti svetovanja in psihoterapije:
- v torek od 16h do 17h predsednika DRTS – Ruben Belina, svetovalec realitetne terapije 040 228 081
- v torek od 18h do 19h članico IO DRTS – Mirjana Nadjalin, spec. realitetne terapije 031 376 452
- v sredo od 16h do 17h članico IO DRTS – Vesna Pahor, svetovalka realitetne terapije 031 602 787
- v sredo od 17h do 18h članico IO DRTS – Helena Weilguny, spec. realitetne terapije 040 241 166